poniedziałek, 6 grudnia 2010

UEFA EURO 2012 - licencjonowanie

Jaką rolę dla UEFA spełnia licencjonowanie?

Przez swój program licencyjny UEFA zamierza stworzyć emocjonalny pomost pomiędzy swoimi wydarzeniem a fanami. Licencjonowanie pozwala entuzjastom piłki nożnej na całym świecie wyrazić swoją pasję do futbolu przez bycie właścicielem części UEFA EURO 2012TM. Dodatkowo pozwala to UEFA na stworzenie świadomości odnośnie jej Rozgrywek poprzez używanie Znaków UEFA na produktach i usługach Licencjobiorców na całym świecie.

Jakie są główne różnice pomiędzy Sponsorem UEFA EURO 2012TM a przedsiębiorstwem, które nabyło prawa licencyjne w związku z UEFA EURO 2012TM?
Organizowane co 4 lata UEFA EURO jest trzecią największą sportową imprezą na świecie. Dla podmiotów komercyjnych istnieje kilka sposobów skorzystania z jego ogromnej wartości medialnej, wyłącznych możliwości marketingowych i różnorodnych metod komunikacji z fanami futbolu i konsumentami na całym świecie.

Sponsor UEFA EURO 2012TM korzysta z prawa do łączenia siebie i swoich produktów/usług z UEFA EURO 2012TM oraz otrzymuje obszerny pakiet praw, włącznie z powiązaniem z marką imprezy, wyłącznością na określone kategorie produktów, usługami tzw. „hospitality", możliwościami oznakowania swoją marką miejsc imprezy, przygotowanymi w miarę potrzeb zasobami marketingowymi i obecnością w mediach.

Przedsiębiorstwa, które nabywają prawa do używania określonych Znaków UEFA EURO 2012TM na konkretnych produktach, bez żadnego prawa do łączenia samego swojego przedsiębiorstwa z UEFA EURO 2012TM, nazywane są Licencjobiorcami. UEFA udziela Licencjobiorcom prawa do używania określonych Znaków UEFA zgodnie z umową, która definiuje zasady i warunki, takie jak np.: typ produktu objętego licencją, jej zasięg geograficzny, ograniczony czas trwania i aspekty finansowe.

Czy używanie Znaków UEFA na produktach wymaga umowy z UEFA?
Tak, w celu ochrony Znaków UEFA, jak również Licencjobiorców, komercyjne i promocyjne używanie Znaków UEFA, takich jak na Oficjalnych Licencjonowanych Produktach, wymaga podpisania umowy licencyjnej. Bez podpisania umowy z UEFA, żadna osoba nie ma prawa do używania Znaków UEFA.

Z kim powinienem się skontaktować, jeżeli chcę nabyć licencję w związku z UEFA EURO 2012TM?

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani uzyskaniem większej liczby informacji o warunkach, na których można uzyskać licencję produktową UEFA EURO 2012TM, prosimy o przesłanie swojej prośby i danych przedsiębiorstwa na adres:

Anna Wierzbicka
Commercial & Marketing Manager Football
Warner Bros Consumer Products

tel: 48 22 888 3448
mobile: 48 502 12 2012
e-mail anna.wierzbicka@wbconsultant.com Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

ŹRÓDŁO: UEFA/przygotowanie wersji polskiej: PL.2012

więcej na PL.2012

Brak komentarzy: