poniedziałek, 5 stycznia 2009

Poznań. Port Lotniczy Poznań - Ławica, a Euro 2012.

Doświadczenia Austrii i Szwajcarii przekonują, że na Euro 2012 kibice w większości przybędą drogą lotniczą. Stąd tak niezwykle wysokie wymogi UEFA w stosunku do infrastruktury portów lotniczych miast Euro 2012. Dzisiaj prezentujemy jak w tym zakresie radzi sobie Poznański port Lotniczy.

foto: Port Lotniczy Poznań - Ławica
Główne planowane zmiany przy okazji Euro 2012 to:
-Budowa równoległej drogi kołowania do drogi startowej;
-Rozbudowa istniejącego terminala pasażerskiego;
-Rozbudowa płyty postojowej samolotów przed terminalem;
-Zwiększenie przepustowości lotniska – 25 000 pasażerów/na 10godzin

Zrealizowano już postawowy zakres przygotowań związanych z Euro 2012:

-Przebudowanie sortowni i rozbudowanie systemu transportu bagażu (w trakcie realizacji);
-Budowa strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo – Gaśniczej (w trakcie realizacji);
-Zakończono rozbudowę i dostosowano terminal do wymogów z Schengen;
-Zakończono budowę drogi pożarowej między strażnicą a pasem startowym;
-Oddano do eksploatacji płytę postojową samolotów;
-Wyremontowano asfaltową część płaszczyzny postojowej samolotów oraz wymieniono
wypełnienia szczelin delatacyjnych nawierzchni betonowej;
-Zakończono budowę informacyjnych znaków pionowych;
-Nawiązano współpracę z lotniskami wspierającymi –Zielona Góra, Bydgoszcz, Poznań-Krzesiny.
źródło: Urząd Miasta Poznania

Brak komentarzy: