W związku z trudną sytuacją klientów biur podróży spowodowaną wybuchem wulkanu na Islandii i problemami w ruchu lotniczym nad Europą, Ministerstwo Sportu i Turystyki informuje, że zgodnie z ustawą o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268 z późn. zm.) organizator turystyki ma obowiązek udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy poszkodowanemu klientowi.
W przypadkach, w których klienci biur podróży wyjechali już na wyjazd turystyczny i nie mogą powrócić do kraju, organizator wyjazdu powinien, bez obciążania turystów dodatkowymi kosztami, zapewnić im opiekę swojego przedstawiciela oraz zagwarantować nocleg wraz z wyżywieniem do czasu powrotu do Polski.
W sytuacjach, w których turyści nie wyjechali jeszcze na imprezę turystyczną, organizator wyjazdu powinien niezwłocznie poinformować swoich klientów o konieczności zmiany istotnych warunków umowy oraz o związanym z tym prawem klientów do:
1. uczestniczenia w imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie (chyba, że zgodzi się na imprezę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie) albo
2. żądania natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych wpłat.
Należy także dodać, że w świetle przepisów ww. ustawy w związku z wystąpieniem siły wyższej klientom biur podróży nie przysługuje odszkodowanie za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez organizatora turystyki.
źródło: www.msit.gov.pl
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz