PORT LOTNICZY
Port lotniczy im. Mikołaja Kopernika jest wyjątkowym miejscem na mapie Dolnego Śląska, a jego funkcjonowanie ma niebagatelny wpływ na rozwój Wrocławia i regionu.
Lotnisko przeżywa okres bardzo dynamicznego wzrostu: z miesiąca na miesiąc przybywa nam pasażerów (50-80% rocznie). Ponieważ komfort i bezpieczeństwo podróżnych oraz przewoźników są dla nas najważniejsze, inwestujemy w modernizację i rozbudowę infrastruktury lotniska. Już w roku 2010 powstanie nowy terminal, który pozwoli na obsłużenie 2 mln pasażerów rocznie (docelowo 7 mln). Terminal zapewni podróżnym maksimum wygody, a jego dużą zaletą będzie niewątpliwie funkcjonalność. Nowoczesna architektura obiektu z pewnością zaspokoi potrzeby estetyczne nawet tych najbardziej wymagających. Nieustannie zabiegamy też o uruchamianie nowych kierunków, gdyż jesteśmy świadomi tego, że idealne lotnisko to nie tylko wyjątkowa architektura i dobrze rozwinięta infrastruktura, ale przede wszystkim bogata oferta połączeń. Więcej informacji o nas znajdą Państwo na stronie internetowej: www.airport.wroclaw.pl. Zapraszamy!
Dane teleadresowe:
Port Lotniczy Wrocław SA ul. Skarżyńskiego 36 54-530 Wrocław
tel. (071) 35 81 100 fax. (071) 35 73 973
e-mail: airport@airport.wroclaw.pl
www.airport.wroclaw.pl
Budowa i modernizacja Portu Lotniczego im. Mikołaja Kopernika
Projekt został podzielony na 3 etapy:
1. przystosowanie do zwiększenia liczby obsługiwanych pasażerów przed ukończeniem nowego terminala
2. rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej w tym: budowa nowego terminala, roczna przepustowość w 2010 roku - 2 miliony pasażerów, w 2012- 4,5 miliona. Rozwój strefy powietrznej (pas startowy, drogi dla taksówek, drogi ewakuacyjne)
3. hotel i centrum konferencyjne oraz dodatkowe elementy infrastruktury
Nazwa inwestycji/ Planowany termin realizacji
* Rozbudowa funkcjonującego terminala 2007
* Budowa płyty postojowej samolotów (etap I - 3 stanowiska postojowe) 2007
* Budowa terminala pasażerskiego o przepustowości 2 mln. pasażerów /rok 2008-2010
* Budowa płyty postojowej samolotów (etap II - 14 stanowisk postojowych) 209-2012
* Wydłużenie drogi startowej 2010
* Rozbudowa terminala pasażerskiego do przepustowości 4,5 mln pasażerów /rok 2011-2012
* Modernizacja systemów nawigacyjnych 2007-2001
* Modernizacja infrastruktury towarzyszącej 2007-2012
* Budowa parkingu przy nowym terminalu (etap I) 2008-2010
* Inwestycje związane z ochroną środowiska 2007-2012
* Prace projektowe, konsultacyjne, nadzory itp. 2007-2012
DROGOWE
Budowa infrastruktury w otoczeniu stadionu piłkarskiego EURO 2012 we Wrocławiu
Układ drogowy umożliwiający dostęp w obręb stadionu. Komunikuje sieć parkingów wokół areny. Obsługę stadionu w jego bezpośrednim sąsiedztwie zapewnią głównie dwie ulice - Królewiecka i Drzymały. Ulica Drzymały będzie wyposażona w 5 pasów ruchu - środkowy pas o zmiennym kierunku ruchu, tzn. ułatwi zapełnienie widowni przed imprezą i wyprowadzenie jej po.
Termin realizacji projektu: 2009-2011
Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu - etap I
Inna nazwa projektu - "Tramwaj Plus". Inwestycja składa się z budowy:linii tramwajowej pomiędzy osiedlem Kozanów a stadionem oraz zakupem 36 nowych tramwajów. systemu kontroli ruchu, który nada priorytet dla Tramwaju Plus i związany z tym zakup odpowiednich komputerów dla nowych tramwajów 2 zintegrowanych stacji multimodalnych w okolicy stadionu. Ten projekt będzie kluczowy dla uzyskania wygodnej i efektywnej komunikacji miejskiej do stadionu.
Termin realizacji projektu: 2008-2011
Przebudowa ul. Lotniczej w ciągu drogi krajowej nr 94 we Wrocławiu
Budowa dodatkowych pasów ruchu w każdym kierunku oraz modernizacja istniejącej drogi i linii tramwajowej. Bo obu stronach jezdni zostaną utworzone chodniki i ścieżki rowerowe. Celem projektu jest zwiększenie przepustowości wzdłuż drogi krajowej nr 94. Inwestycja pomoże zapewnić szybkie połączenie pomiędzy stadionem i centrum miasta, jak również z innym kluczowymi strefami EURO 2012. Ta droga pomoże także usprawnić połączenia z innymi miastami gospodarzami EURO 2012 ponieważ jest ona jednym z wrocławskich korytarzy drogowych w kierunku Chorzów/Kraków.
Termin realizacji projektu: 2007-2009
Przebudowa ul. Kosmonautów w ciągu drogi krajowej nr 94 we Wrocławiu
Przedłużenie ul. Lotniczej. Również w tym przypadku zostaną dobudowane dodatkowe pasy ruchu, a istniejąca linia tramwajowa zostanie poddana modernizacji. Po obu stronach będą chodniki oraz ścieżki rowerowe. Budowa tego elementu infrastruktury będzie miała znaczący wpływ na połączenia między lotniskiem a nowym stadionem. Termin realizacji projektu: 2009-2011
Budowa połączenia Portu Lotniczego ze Stadionem Piłkarskim w ciągu drogi krajowej nr 94 we Wrocławiu
Droga będzie sklasyfikowana jako Droga Główna (wyższy limit dopuszczalnej prędkości) z 2 pasami ruchu w każdym kierunku. Projekt zakłada budowę chodników, ścieżek rowerowych oraz ukształtowanie krajobrazu. Budowa tej drogi pozwoli na szybkie poruszanie się między lotniskiem i stadionem. Pomoże ona również usprawnić ruch w kierunku zachodnim na Zieloną Górę i Berlin (część korytarza drogi krajowej nr 94).
Termin realizacji projektu: 2009-2011
Budowa połączenia Obwodnicy Śródmiejskiej z Portem Lotniczym we Wrocławiu - etap I
Zakłada poszerzenie istniejącej drogi do 2 pasów ruchu w każdym kierunku, włączenie linii tramwajowej oraz rozbudowa mostu na rzece Ślęza. Budowa tej drogi pozwoli szybkie poruszanie się między lotniskiem, stadionem i centrum miasta.
Termin realizacji projektu: 2008-2010
Budowa połączenia Obwodnicy Śródmiejskiej z Portem Lotniczym we Wrocławiu- etap II
Projekt zakłada poszerzenie istniejącej drogi do 2 pasów ruchu w każdym kierunku, budowę chodników oraz ścieżek rowerowych. Budowa tej drogi pozwoli szybkie poruszanie się między lotniskiem, stadionem i centrum miasta.
Termin realizacji projektu: 2008-2010.
Budowa połączenia Obwodnicy Śródmiejskiej z Portem Lotniczym we Wrocławiu- etap III
Projekt zakłada poszerzenie istniejącej drogi do 2 pasów ruchu w każdym kierunku, budowę chodników oraz ścieżek rowerowych. Budowa tej drogi pozwoli szybkie poruszanie się między lotniskiem, stadionem i centrum miasta.
Termin realizacji projektu: 2009-2010
Budowa Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej we Wrocławiu - Etap I
Droga będzie sklasyfikowana jako Droga Główna (wyższy limit dopuszczalnej prędkości) z 2 pasami ruchu w każdym kierunku. Projekt zakłada budowę chodników, ścieżek rowerowych oraz 3 wiaduktów kolejowych. Budowa tej drogi przyczyni się do usprawnienia połączeń Wrocławia z innymi miastami gospodarzami EURO 2012.
Termin realizacji projektu 2008-2011
Inteligentny System Transportu „ITS Wrocław"
Budowa Centrali Kontroli Ruchu Systemu Kontroli Ruchu (zakłada monitoring i kontrolę sygnalizacji świetlnej, utworzenie systemu informacji drogowej dla pasażerów: warunki pogodowe, parkingi, tablice informacyjne, nadzór video) System Kontroli Komunikacji Miejskiej (priorytet komunikacji miejskiej, lokalizacja pojazdów komunikacji miejskiej, system informacji na przystankach autobusowych)System Kontroli Pojazdów Uprzywilejowanych. System usprawni system komunikacji podczas EURO 2012.
Termin realizacji projektu: 2007-2010
KOLEJOWE
KONKURS NA OPRACOWANIE KONCEPCJI ARCHITEKTONICZNO-URBANISTYCZNEJ REWITALIZACJI DWORCA GLÓWNEGO WE WROCLAWIU WRAZ Z OTOCZENIEM.
Zwycięzcą konkursu została firma GRUPA 5 z Warszawy.
O firmie:
* zarząd firmy - Michał Leszczyński – prezes, Roman Dziedziejko, Mikołaj Kadłubowski, Krzysztof Mycielski, Rafał Zelent, Rafał Grzelewski – partnerzy,
* liczba zatrudnionych: 50 osób, · stowarzyszenia: Mazowiecka Okręgowa Izba Architektów,
* nagrody i wyróżnienia: Nagroda specjalna w międzynarodowym konkursie na Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, w zespole fińsko – polskim ALA Architects/Grupa 5 Architekci (2007); I Nagroda w konkursie na opracowanie koncepcji budynku wielorodzinnego przy ulicy Leszczyńskiej w Warszawie (2003); Nagroda w konkursie na opracowanie koncepcji rozbudowy wraz z modernizacją obiektów Teatru Muzycznego Operetki Wrocławskiej (2003); I Nagroda w konkursie na projekt centrum osiedla EKO PARK w Warszawie (2001); Wyróżnienie w konkursie na projekt siedziby spółki Agora (1998); Pierwsze specjalne wyróżnienie w otwartym konkursie na koncepcję architektoniczną budynku Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku; Pierwsze miejsce w otwartym konkursie na koncepcję architektoniczno – urbanistyczną rewitalizacji Dworca Głównego we Wrocławiu,
* rok założenia: 1998,
* zasięg działania: Europa,
* najważniejsi inwestorzy: Ministerstwo Spraw Zagranicznych Holandii; Ministerstwo Budownictwa Republiki Federalnej Niemiec; WILANÓW INVESTMENTS; BUDIMEX NIERUCHOMOŚCI; VITERRA BAUPARTNER; TK OPERATIONS S.A.; HARMONY OFFICE CENTER; MARVIPOL S.A; EKO PARK S.A.; ALTONA INVESTMENTS; RESTAURA; GLOBE TRADE CENTER S.A.
źródło: http://www.2012.wroc.pl/2012
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz