Ambasady Kibiców to punkty informacyjne przygotowane przez kibiców dla kibiców przy okazji wielkich turniejów piłkarskich. Pierwsze inicjatywy tego typu pojawiły się podczas Mistrzostw Świata we Włoszech w 1990 r., gdzie wolontariusze z angielskiego Stowarzyszenia Kibiców przekazywali podróżującym fanom z Wielkiej Brytanii podstawowe informacje na temat miasta, transportu, noclegów czy odbywających się imprez. Pomysł szybko znalazł naśladowców wśród kibiców innych krajów - dziś na pomoc mobilnych Ambasad Kibiców liczyć mogą również kibice z Niemiec, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Holandii czy Chorwacji.
Podczas EURO 2012 mobilne i stacjonarne Ambasady Kibiców pojawią się również na ulicach polskich miast. Punkty informacyjne prowadzone będą przez doświadczonych kibiców z zagranicy. Na potrzeby turnieju przygotują oni specjalną stronę internetową oraz broszury w językach narodowych. We wszystkich miastach gospodarzach praca mobilnych zespołów zagranicznych wspierana będzie przez stacjonarne Ambasady Kibiców. Ich przygotowanie koordynuje Spółka PL.2012 przy współpracy z FSI oraz miastami gospodarzami turnieju.
W ramach zatwierdzonego przez UEFA programu „Fans' Embassies go East" (Ambasady Kibiców wędrują na Wschód - od red.) organizowane będą spotkania robocze, szkolenia i konferencje dla zaangażowanych w projekt kibiców-wolontariuszy. Przygotowane zostaną również podstawowe instrumenty ich pracy: broszury, ulotki, strona internetowa itp. Informacje o projekcie zostaną skierowane również do polskich kibiców. Organizatorzy mają nadzieję, że lokalne środowiska fanów piłki zaangażują się w tworzenie stacjonarnych Ambasad Kibiców na terenie swoich miast.źródło: www.2012.org.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz